Fogyassz egészséggel

Diétabiznisz

2016. június 05. 13:42 - RagóPisti

protein-vitamin-diet.jpg

Azt már rögtön a bemutatkozásnál "kőbe véstem", hogy nem vagyok semmilyen szakember. Nem tudok táplálkozási tanácsokat adni, csak elmondani, hogy nekem mi vált be. De arra azért rájöttem, hogy azok a diéták amiket láttam, olvastam, hallottam, jelentős százalékban bugyutaságnak tekinthetők. Egyszerű parasztvakítás, ahol kihasználják az elkeseredett embereket, és esetenként komoly pénzeket gombolnak le különféle fogyasztó tablettákért, és méregtelenítő kúrákért.

A kutatási fázis

Amikor elhatároztam magam (immár ténylegesen), akkor nagyon sokat bújtam a netet. Ha diétáról van szó, rögtön a nőknek szóló oldalakra kalauzol minket szeretett böngészőnk. Így bukkantam rá olyan lapra, ahol aztán csak kapkodtam a fejem. Van diéta ABC, ami betűrendben sorolja a különféle kúrákat. Ekkor gondolkodtam el először.. Ha ennyi "kiváló" és "tartós" diéta van, akkor hogy a francba van elhízva a fél világ? Hangzatosabbnál hangzatosabb nevek, érdembeli tartalom nélkül. Állítólagos doktorok által ajánlott, felfedezett, és emberek millióin kipróbált módszerek ezek. Fogyj sütivel, vagy épp, így fogyott le Sarah Jessica Parker. Őőőő...látta őt valaki valaha is kövéren? Na ugye...

A "kedvencem"

Jó pár olyat találtam, ami megmosolyogtatott, de most mégis egy általános, és sokak által használt módszerről szeretném "lerántani a leplet". Pontosabban, rávilágítani a lényegre, aztán mindenki eldönti, hogy mit gondol róla. Ez nem más mint a 90 napos diéta. Ugye a lényeg, a szétválasztás. Fehérje, keményítő, szénhidrát, és gyümölcsnap. Koronaként havonta egyszer, egy vizes nap, amikor szilárdat nem eszünk, csak vizet iszunk. Nos nézzünk kicsit mögé.

Fehérje nap: Főtt-sült húsok, tejtermékek, tojás, gomba. Egy szelet kenyér engedélyezett ebédre, és vacsorára. Álljunk megy szóra....Az nem szénhidrát?? Ráadásul nekem fénykoromban minimum 1,5 ujjnyi vastag volt egy szelet kenyér..

Keményítő nap: Zöldségek, krumpli, rizs stb. Példának hozza ebédre a rizses lecsót. A rizs, krumpli=szénhidrát.. Na, de ne akadjunk fenn mindenen..

Szénhidrát nap: Tésztafélék, krumpli (mondtam én, hogy az), süti, csoki, pizza, szóval minden "jó". Ezt nem kell ragozni.

Gyümölcs nap: Bármilyen gyümölcs korlátlan mennyiségben. Nos, a gyümölcsben található fruktóz, vagyis gyümölcscukor. A cukor=szénhidrát. Persze a gyümölcs nem ártalmas, de a mérték itt is lényeges.

Mint látjuk, van három totál szénhidráttal teli napunk, és egy fehérje nap, amiben azért vihetsz be némi szénhidrátot. Ez a kis levezetés ugyan úgy nem megalapozott, mint ezeknek a diétáknak a nagy része. Én csak a józan paraszti eszemmel kezdtem el gondolkodni rajta, hogy hogyan is van ez. Arról nem beszélve, hogy ha letelik a 90 nap, és visszatérsz a normál étkezéshez, visszatérnek a kilók is. Már ha ment le egyáltalán..

Szólj hozzá!
Címkék: Cikkek

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyasszegeszseggel.blog.hu/api/trackback/id/tr858754162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása