Fogyassz egészséggel

Egészséges életmód=Drága életmód

2016. június 18. 11:13 - RagóPisti

9144632-money-are-food-for-everbody-denomination-on-plate--stock-photo.jpg

Nagyon sokszor kapom meg, hogy az egészséges életmód drága. Sokba kerülnek az alapanyagok, és egy átlag családnak ez megfizethetetlen. Most megpróbálok erre rácáfolni, bár jelzem, sokszor ez az egyik kifogás, amiért emberek nem hajlandóak változtatni. Figyelem, háztartási matematika következik öt percben.

Mennyiségi fogyasztók

Először is tegyük rendbe a dolgokat. Miről beszélünk? Diétáról. Mi az alapja? Többször együnk kevesebb adagot. Ja, hogy te nem is diétázol? Akkor is így kell enni, és el kell felejteni a végtelennek tűnő zabálásokat. Simán benyomunk egy evésre 30dkg rizst, míg mondjuk az azt kiváltó bulgurból mindössze 5, maximum 10dkg/étel (!!!) az adagunk. Hangsúlyozom az egész ételé, és nem egy evésre. Simán kifőzünk heti szinten 1,5 kiló rizst, ami durván 1200Ft, míg a bulgurból nem fogy el 0,5kg, ami kb 500Ft a boltokban. A köles még gazdaságosabb, hisz abból háromszoros mennyiség lesz a a kifőzés után.

Ami a zöldségeket illeti, keresni kell a megfelelő boltot. Én személy szerint a Lidl-be járok, mert nagyon jó minőségű az árú, és ki lehet fogni nagyon jó akciókat. Például volt padlizsán darabja 90Ft-ért, cukkini kilója 299-ért, vagy épp gomba kilója 600Ft-ért. Egy kiló zöldség legalább négy főzésre elegendő adag. Ami azt jelenti, hogy a cukkini 75Ft/étel... A hús sarkalatos pont. A csirkemell drága, de körbe kell nézni. Nálunk a filé a CBA-ban 1200Ft körül van. De a Tescoban kaptam csontosat 900-ért, amiről több hús jött le mint a filézett párjáról. De ha ezt is sokalljuk vegyünk combot. A buszpályaudvaron a hentesnél kaptam felsőcombot kilónként 499Ft-ért, és gyönyörű, minőségi áru volt. Gyorsan vettem is 6 kilót, ami ment a fagyasztóba. Egy ideig nem kellett gondolkodnom a húson, és 2500Ft-ból megvolt

Ha számolok, akkor egy általam is elkészített étel, amiben van mondjuk 1 kiló hús, gomba, cukkini, plusz a köret, kijön mondjuk (ha csirkemellel készítem) 1600Ft-ból. Ez kb 4 adag, ami azt jelenti, hogy egy ebédem megvan 400Ft-ból. Ez sok? Ja, hogy az olívaolaj.. Na igen. egy minőségi extraszűz olaj akár 1600Ft-ba is kerülhet,de..Rendeltem 1600Ft-ért kerámiabevonatos, tapadásmentes serpenyőt, amibe nagyjából egy teáskanál olaj elég. Vagy még annyi se. Hadd ne számoljam ki, mennyire jön ki egy adag....

Jöjjön a feketeleves

Olyan emberektől kaptam meg, hogy költségesen étkezek, akik például dohányoznak. Igen, én is szívtam 13 évig, de 3 hónapja a zsebemben hagyok havi 30000Ft-ot. Ennyit nem költök kajára havonta... Vagy olyantól, aki rendszeres pizza, és egyéb gyorsétel rendelő. Egy normális pizza 1000-1200Ft, egy kebap 800-1000Ft, egy hamburger 600-800Ft. Ha bohócos helyen, vagy vetélytársainál eszel, akkor ott egy menü 1500Ft. Szóval egy dohányzó ember, ha rendel mondjuk egy pizzát, és egy kólát vacsorára, már elköltött majdnem 2600-2800Ft-ot aznap, és csak egyszer evett. Emlékeztek? Én ebből a pénzből 6 kiló húst vettem...1600Ft-ból pedig letudok napi 4 tartalmas, és laktató étkezést.

Félreértés ne essék. Nem téríteni akarok. Csak nem szeretem, ha ezzel érvel valaki, hogy drága, és csak azért nem csinálom utánad. Gondoljunk bele. Ha egy családban két ember napi szinten dohányzik, az legalább 60000Ft egy hónapban. A minőségi ételre meg sajnálják a pénzt...Tessék kicsit gondolkodni....

 

Szólj hozzá!
Címkék: Cikkek

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyasszegeszseggel.blog.hu/api/trackback/id/tr668820212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása