Fogyassz egészséggel

Guacamole-val töltött csirke

2016. június 10. 13:33 - RagóPisti

guacamole1.jpg

A guacamole nagy kedvencem. "Sajnos" a tortilla, és a nachos ideje lejárt, de csirkébe töltve is igazán nagyszerű. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kicsit egzotikusabb ízeket.

A guacamole a  következőképp készül. Kell 1db avokádó. Itt figyeljünk, hogy minél érettebb legyen. Az a jó, aminek már szinte fekete a héja, és tapintásra is érezni, hogy jó puha. Kikanalazzuk a húsát, és egy villával pépesre nyomkodjuk. Én szeretem ha kicsit darabos, de lehet turmixolni is, ha teljesen sima krémet szeretnénk. Újhagymát aprítok, és szórok bele. Cserélhetjük póré, vagy lilalahagymára, de aki szereti a markáns ízeket, az tegyen bele nyugodtan vöröshagymát. Só, kevés bors, és a lényeg, a koriander. Tehetjük bele a zöldjét is, de én a magot szoktam összetörni, és azzal fűszerezem. A végén jöhet a frissen facsart lime leve, és tulajdonképpen készen is vagyunk. Aki szereti a pikáns ízeket, az vágjon bele chilit, vagy fűszerezze porral, pehellyel. Én most raktam bele olívabogyót, ami nem "szériatartozék" (sőt),  de nagyon szeretem. Ha megvan a massza, akkor jöhet a zseb a csirkére, és jól megtöltjük a krémmel. Kicsi sajt a tetejére, 180 fokra előmelegített sütő, és kb 30 perc alatt készre sütöm.

Köretnek el tudok képzelni egy finom mangó salsát, ha már az egzotikus ízeknél vagyunk. Ebbe mehet kaliforniai paprika (több színű), paradicsom, uborka, hagyma, a mangó húsa. Összevágom, és a fenti módon fűszerezem. Só, koriander, lime. A bors itt hanyagolható, viszont a chili még kellemesebb ízt ad neki.

Ami az értékeket illeti, én kb. 4 főre számoltam, így kapunk 13,3g zsírt (nagy része az avokádóból), és mindössze 5,9g szénhidrátot. Viszont jut 37g fehérje, ami kimagasló érték. Jó étvágyat mindenkinek! :) guacamole.png

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: Receptek

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyasszegeszseggel.blog.hu/api/trackback/id/tr618797524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása