Fogyassz egészséggel

Kínai édes-savanyú csirke

2016. augusztus 04. 10:59 - RagóPisti

13918824_1089344944479169_650397504_o.jpg

Nos, bár előre be nem jelentett nyári szünetet tartottam, újra itt vagyok, és a pihenés után újult erővel vetem bele magam a főzésbe. Jöjjön is egy recept, ami nagy kedvencem, és elég sokszor is csinálok. Mindenki evett már édes-savanyú mártást, még ha üvegeset is. Most megmutatom, hogy hogyan készítem én, természetes alapanyagokból.

A recept végtelenül egyszerű. Csirkemell kell hozzá, és zöldségek. Én sárgarépát, pritaminpaprikát, gombát raktam bele, de lehet variálni. Nyugodtan tegyünk bele brokkolit, cukkinit, vagy bármit, ami a diétánkba belefér. A szószhoz vegyünk nagyjából  fél kiló paradicsomot, és lobogó vízben forrázzuk le, majd hámozzuk meg. Utána vágjuk jó apró darabokra, majd némi hagyma, és fokhagyma kíséretében kezdjük el lassú tűzön fedő alatt szétfőzni. Kevergessük nehogy odaégjen. Amikor már pürés állagú jöhet a fűszerezés. Só, bors, lime leve (ízlés szerint), folyékony édesítő (ha nem vagyunk nagyon szigorú diétán, akkor lehet mézzel is édesíteni), chii vagy cayenne bors (elhagyható), és a végén a kínai ötfűszerkeverék.

A csirkét kockázom, só, bors, és kínai fűszerkeverék (nem keverendő az ötfűszerkeverékkel). Olívaolajon elkészítem, majd jöhetnek a zöldségek. Amikor minden megvan, összekeverem a hozzávalókat, és a szószt, és még egy kicsit együtt főzöm őket. Az ötfűszerkeveréket nagyon szeretem, szóval én még a végén is tettem rá, hogy minden átvegye az ízért. Nagyjából ennyi. Köretként bulgurt kínáltam.

Nos, én 6 adagra osztottam, de kijön ebből több is. Amint látjuk, kapunk 15g szénhidrátot, 3,7g zsírt, és közel 32g fehérjét, ami nagyon jó érték. Bátran fogyasszuk ebédre, uzsonnára, sőt, a bulgur nélkül akár vacsorára is. Ami a fűszereket illeti, én a Fűszerész oldaláról rendelek, mert adalékanyag mentes, minőségi fűszereket kínálnak, teljesen elérhető áron. A legnagyobb dicséret pedig az "áldozatomtól" jött, aki azt mondta, bár nagyon szereti a kínait, ilyen finomat még életében nem evett! Jó étvágyat!!! :) csirke_1.png

Szólj hozzá!
Címkék: Receptek

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyasszegeszseggel.blog.hu/api/trackback/id/tr498943914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása